Monday 3 November 2014

Omega Guard Membantu Kesihatan Anak Kita

Alhamdulillah...

Kita bersua lagi hari ni. Hari ni saya nak kongsikan dengan anda pengalaman ibu-ibu yang berusaha sedaya upaya untuk memastikan kesihatan anak mereka berada dalam keadaan yg baik. Ibu mana yang sanggup melihat anak-anaknya sering jatuh sakit, atau sakit yang lama? Ibu mana yang sanggup melihat anak-anak tak sihat sehingga mengganggu tidur mereka? Naluri seorang ibu, sanggup berkorban demi anak. Itu memang lumrah. Tidak dapat disangkal lagi.

Kali ini saya hidangkan untuk anda testimonial para ibu yang yakin dengan keberkesanan OmegaGuard Shaklee ke atas anak-anak mereka. OmegaGuard Shaklee ialah minyak ikan tulen yang dihasilkan khas untuk membantu kesihatan anda sekeluarga. Didatangkan dalam bentuk softgel, memudahkan anak-anak anda makan atau telan. Anak-anak saya suka kunyah macam makan gula-gula. Hehee. Atau anda boleh masukkan sebiji ke dalam botol susu anak anda dan sedia untuk mereka minum.

Ikuti testimonial mereka.


1. Pengalaman Puan Ummi Lin berhadapan dengan anaknya yang alami batuk teruk sehingga semput:

"Naif betul! Ilmu kami amat cetek tentang semput bila anak batuk berterusan terutama waktu malam. Rasanya ada 3 hari kami cuba ubati batuk dia. Sapu vicks bagi ubat batuk yang ada lagi dalam peti ais. Hinggalah kami bawa dia ke klinik dan doktor terus bagi Nebulizer. Ubat dalam bentuk wasap yang dia kena hidu untuk buka semula ruang paru-paru yang sempit.


Semput??? Sesungguhnya semput agak ngeri juga bila terbayang dia perlu bergantung kepada pam. Namanya pun tak ketahuan. Macam-macam yang aku dengar, ubat ini akan beri kesan jangka panjang untuk perkembangan minda dia. Pandai ke dia pakai sendiri. Dia baru 4 tahun pada masa tu.
Sekarang saya berikan dia Minyak Ikan Omegaguard...Alhamdulillah, tak pernah disentuh pam untuk semput tu. Moga Aniq bebas daripada semput. Sekarang dia dah pandai telan dan tolak dengan air, tak perlu masukkan dalam susu lagi."





2. Ini pula kisah Puan Wan, anaknya sudah tidak lagi kerap batuk dan selesema selepas mengamalkan OmegaGuard setiap hari:

"Assalamualaikum semua. Nak share something dan kongsi kegembiraan kat sini. Anak saya umur 2 tahun lebih after amik omega guard dah takde lagi selsema, batuk or demam dengan izin Allah S.W.T. Sebelum ambil anak saya kerap alami sakit terutama sekali selsema dan batuk. Syukur alhamdulillah. Saya amat syorkan omega guard!!"


Alhamdulillah... Kita hanya berusaha dan Allah jualah yang mengizinkan ia berlaku. Yang penting ialah kita berikhtiar dan bertawakkal.


3. Puan Yati Ali dan anaknya yang autisme pula punyai pengalaman positif dengan OmegaGuard ni:

"Saya beri (OmegaGuard) anak autisme saya. Nampak perubahan. Hyper kurang. Belajar fokus."



4. Berikut ialah testimonial Puan Nur Zawani yang memberikan OmegaGuard keoada anaknya yang batuk berkahak. Juga beliau berikan Meal Shakes sebagai multivitamin kepada anaknya:

"Saya ada kisah anak batuk selsema bulan 10 tahun lepas. Tak tahan dengar bunyi kahak dan batuk-batuk tu. Kat seminggu jugak la dia batuk-batuk. Saya geram saya bukak botol omega yang ada picit sebiji omega letak dalam susu. Saya bagi 3 hari berturut-turut. Pastu saya perasan hari kelima bagi omega anak dah tak batuk dan selsema. Sejak tu saya terus bagi. Mealshake pun saya bagi jugak. As a multivitamin. Sejak tu anak dah tak kena batuk-batuk dengan selsema. Dah 6 bulan dah tak ada penyakit. Alhamdullilah. So sekarang ni saya ambil skip-skip dah atau bila saya ingat je. So jangan give up untuk beri yang terbaik kepada anak."



5. Puan Che Saida Tina pula berkongsi testimonialnya sebelum dan selepas memberikan anaknya OmegaGuard dan Meal Shakes:
"Sebelum:
1. Selalu asthma. 2. Kulit selalu ruam. 3. Gatal-gatal. 4. Alah kepada susu lembu. 5. Muntah-muntah. 6. Tonsil selalu kena dan cepat demam. 7. Berat badan susut. 8. Tak selera makan.

Selepas 2 bulan ambil Meal Shake dan OmegaGuard:
1. Asthma dan batuk kurang. 2. Dah tak ambil nebulizer sejak 3 bulan lepas. 3. Selera makan bertambah. 4. Berat badan naik. 5. Dah mula minum susu lembu ( jimat 80% dari beli susu soya). 6. Kulit dah tak ruam. 7. Kalau kena gigit nyamuk dah tak melarat atau berkudis. 8. Tonsil pun dah kurang dan demam pun cepat baik.

Saya ucapkan tahniah kepada ibu-ibu yang sanggup memberikan supplement Shaklee khasnya OmegaGuard kepada anak-anak mereka. OmegaGuard telah membantu masalah-masalah biasa di kalangan anak kita seperti batuk, selesema dan semput. 



Anak anda juga alami masalah yang sama? 

OmegaGuard adalah jawapan anda. InshaAllah. Kita wajib berikhtiar sehabis boleh dan wajib menyerahkannya kepada Allah Ta'ala kerana semua berlaku adalah dengan izinNya.

* Segala testimonial di bawah bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit atau masalah kesihatan. Anda digalakkan bertemu dahulu dan mendapat nasihat dari pakar kesihatan sekiranya mengalami sebarang masalah kesihatan yang berkaitan.

Hubungi saya untuk sebarang pembelian dan pertanyaan:

Nur Nitrah Nor Safian
Shaklee Independent Distributor
Johor Bahru - Skudai
0129783453

No comments:

Post a Comment