Sunday 2 November 2014

WAHM (Working At Home Mother)

Saya hanyalah seorang surirumah, bekerja dari rumah, segalanya di rumah. Kali ni saya nak share bagaimana suasana menjadi WAHM.


Pakaian kerja saya: 

Pakaian biasa duduk di rumah, tidak formal. Hihi.


Waktu kerja saya: 

Saya yang akan tentukan sendiri bila nak uruskan rumahtangga, bila nak uruskan hal bisnes. Priority list sangat membantu dalam hal ni. Nak dengan tak nak aje. Dan paling penting disiplin dan konsisten. Berkenaan dengan pengeposan barang, saya ada 2 pilihan:

1. Saya pergi beli di JB Branch dan poskan terus kepada customers yang saya hormati.

2. Saya hanya buat pembelian online dan SHAKLEE MALAYSIA akan poskan bagi pihak saya dengan kadar postage RM10 sahaja!


Tools/alat kerja saya: 

Smartphone. Laptop. Buku-buku kesihatan. Web kesihatan yang berautoriti. Rujukan: Nutritionist Shaklee. Rakan-rakan SID yang bekerja di bahagian kesihatan.


Produk: 

Memandangkan saya hanya menjual Shaklee, maka mudah bagi saya untuk pasarkan produk yang sudah mendapat tempat di hati ramai rakyat Malaysia. Saya cuma perlu fokus nak share kebaikan produk yang mana dengan anda.


Gaji saya: 

Saya juga yang tentukan. Bulan ni nak berapa, bulan depan nak berapa. Tapi 4 angka alhamdulillah memang dah dalam tangan. Pendek kata, sayalah bos sayalah pekerja. ^^

Dan yang saya tahu, saya dah bantu suami kurangkan beratus-ratus duit belanja taska anak sebab saya sendiri yang menjaga mereka. Alhamdulillah.


Matlamat saya: 

Saya mahu membantu lebih ramai rakyat Malaysia menjadi lebih sihat dari sebelumnya. Prevention is better than cure, right? Saya juga mahu membantu lebih ramai ibu-ibu (termasuklah anak-anak buah Shaklee saya, IlmuOneShaklee) dan juga bapak-bapak yang ingin menjadikan Shaklee sebagai '2nd Main Income' selepas kerja hakiki. Bukan setakat side-income. Jika kata side-income, KEBIASAANNYA:

FOKUS
USAHA
KERAJINAN

Akan di'put aside'. Jika kita jadikan ini adalah sumber pendapatan kedua, maka kita takkan sanggup nak letak tepi. Betul?

Jika anda berminat untuk menjadi WAHM seperti saya, jangan buang masa lagi. Sila dial/whatsapp saya 0129783453. InshaAllah kita boleh berjaya bersama-sama.

Sekian,

Master2Be Nur Nitra



Hubungi saya untuk sebarang pembelian dan pertanyaan:

Nur Nitrah Nor Safian
Shaklee Independent Distributor
Johor Bahru - Skudai
0129783453

No comments:

Post a Comment